TOOLS

Herramientas

TOOLS

In order to make decisions that are appropriate in terms of the selection of media, periods and frequencies, Roldós makes use of all the precise tools for the correct external analysis of the advertiser (competition and target audience). These resources allow us to improve our capacity for negotiation in order to elaborate the best media planning in terms of cost per impact to get the most profitable strategy.

INFOADEX: Give us the information about the competitors, where (which media mix) , when (periods), how much they invest in each media.
TOM MICRO: Tool feed from EGM which let us elaborate a planning with the correct pressure to get a profitable campaign.
EGM: This is an annual study which give us the information about media consumption of the population. Questionnaire to 32.500 Spanish people older than 14 years old.
GEOMEX: This tool is for outdoor medium, give us coverage information about the different panel packs. (GRP’s. OTS, …).
AIMC: It’s an annual study which gives us information about the brands consumption.
KANTAR MEDIA: Gives us the precise data of TV audiences, to know which is the best channel, program ore time table to catch our target in a profitable way.

ON THE BLOG

La publicidad tradicional sigue impactando

En anteriores posts hablábamos de las campañas publicitarias en momentos concretos como la ...

Rebajas… ¿a cualquier precio?

Una vez pasados los excesos propios de estas fiestas, y en plena vorágine de nuevos propósitos que...

Bienvenidos al Año Rafael Roldós

En Roldós comenzamos este 2018 con gran confianza...

twitter LAST TWEETS

 
@agenciaroldos Llevamos muchos años adaptándanos a cada época, pero seguimos siendo unos románticos de la #publicidad tradicional,… t.co/ZU8sZVF9Sx

17/01/2018
@agenciaroldos #Publicidad en las #rebajas ¿sabemos aprovecharlo? En el nuevo post hablamos de cómo se anunciaban estos… t.co/6CXR9jdmwk

10/01/2018
@agenciaroldos Damos la Bienvenida al Año Rafael Roldós, 100 años de su fallecimiento, y empezamos el #2018 con gran confianza y o… t.co/iuKjHVk1aZ

03/01/2018